Verder me romp en dek:
Romp is 111 gram ev van ABS. Dikte varieert tussen de 0.7 mm (boeg) en 1.5 mm (spiegel).
Dek is 70 gram en van ABS. Alle gaatjes in het dek zijn al voorgeboord, je hoeft dus niks nauwkeurig te meten, erg handig. Wat anders is, is het mast stel plaatje, dat heeft maar 1 schroefje midden voor de mast. Het ovale mastgaatje is te hoog, daar heb ik een mm af moeten snijden, anders kan hij niet ver genoeg in de kielkast.
Ik heb een tijdje zitten prutsen om de romp goed aan te laten sluiten op het dek, op een zodanige manier dat het dekrandje ongeveer 4 mm breed is. Om dit de bereiken moest ik de romp iets naar buiten drukken, hiervoor het ik wat buigzaam materiaal in te romp geplakt.
Nu sluit het dek goed aan op het dek, en is ze zo veel mogelijk identiek aan het ingescande orgineel.
Nu de romp goed van vorm is, blijkt dat de bok te smal is. De bok loopt bijna helemaal tot het dek aan toe door, waardoor dit nogextra opvalt. Deze heb ik aangepast door de hoekjes wat weg te schuren. Het is allemaal goed te doen als je weet waar je mee bezig bent, maar wel jammer dat dit af fabriek niet beter is. Hopelijk wordt die in de toekomst nog aangepast.
Vervolgens heb ik de Kielkast met Bison Kombi power in de romp gelijmd. Beide lijmvlakken goed ontvetten en schuren. Het dek gemonteerd voor de verticale uitlijning.
Om er zeker van te zijn dat de lijmverbinding dicht is, heb ik de onderkand dicht geplakt en de kielkast vol water gezet:
Hij is waterdicht. De mastkoker ook. hopelijk blijft dit ook.
Daarna het langsscheepse deel van de boegversterking geschuurd enmet bison kombi poweringelijmd. Ter uitlijning het dek gemonteerd.
En daarna heb ik het dwars spant van de boegversterking met het fokke-oogje ingelijmd, ook weer met de bison. Deze is dus te smal, de 2 mm aan elke kant heb ik met lijm op kunnen vullen.
Het had misschien ook in 1 keer gekunt, maar ik do ehet lekker rustig, stap voor stap.