Romp
Voor het verlijmen van romp en dek, volg ik deze keer een procedure die wat meer in lijn ligt met de handleiding. Qua lijmen gebruik ik deze keer lijmen die wat meer in het verlengde liggen wat Hacker ook aanraad.
Ik beding weer met het modificeren van het bokje, deze is helaas nog altijd te smal. Ik dremel een paar mm van de zijkanten zodat deze de romp niet naar binnen drukt.
Het mooie van deze 1 mm romp is dat deze niet meer naar binnen valt, dus als je het dek op de romp legt zit hij meteen goed, en heb je geen hulpstukken die deze naar buiten duwen, zoals te zien was in mijn vorige bouwverslag.
De kielkast lijm ik met Hacker CA thick in de romp. Met de activator spray is deze meteen hard, en kun je weer verder bouwen, zo gaat heb bouwen lekker snel.
Het hennegatskoker lijm ik ook met een ruime hoeveelheid Hacker CA vast aan de romp, om mijn uitlijn tooltje.
Vervolgen heb ik het dek aan de onderkant opgebouwd met alle verstevigingen, servo plaatje en de boeg versteviging, zoals dit in de handleiding beschreven staat. Die boeg versteviging is heb ik overigens wel weer aangepast, zodat het oogje wat lager op het dek staat, en ik heb hem ook wat breder gemaakt, zodat hij beter op de romp aansluit.
Voor de dek-romp verbinding gebruik ik deze keer UHU endfest. Deze lijm had ik nog liggen van de lijmen test, en wilde ik ook een keer voor iets gebruiken, vandaar. Ik heb ongeveer 5 gram aangemaakt, en dat was net genoeg. Beide kanten ontvet en geschuurd, en de UHU Endfest is met een spuitje op gezet. Dek gemonteerd, elastieken erom en meteen ook het hennegatskoker afdekplaatje met Hacker CA thick gemonteerd.
Volgende dag was de lijm droog. Rompje gewogen, en weegt 173 gram:
Zoals verwacht circa 50 gram lichter dan de series 1.
Als hij eenmaal in elkaar zit, voelt alles een stuk steviger aan als van te voren. Ik heb niet de indruk dat het een fragiele boot is geworden. Al met al vond ik het lijmen van de romp toch wel een stuk makkelijker dan de series 1, met name omdat de romp niet meer naar binnen valt. De volgende keer lijm ik de boeg versteviging wel weer eerst in de romp, dat vind ik toch iets handiger werken.