Bouw van een NMM

Informatie en reacties over de nieuwe MM van Hacker
Geert264
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2017, 23:19
Contact:

Re: Bouw van een NMM

Post by Geert264 »

Gisteren de 2e NMM nog even gewogen. Het rompje weegt in elkaar geplakt 226 gram. Netjes dus. Met de beoogde servo's verwacht ik dat hij net onder de 860 gram uit gaat komen.
Geert264
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2017, 23:19
Contact:

Re: Bouw van een NMM

Post by Geert264 »

Nog even terugkomend op de lekdichtheid van het kielkast/mastkoker onderdeel: Tijdens het lek-testen van de 2 door mij gebouwde boten ben ik er achter gekomen dat de mastkoker een beetje lek was. Normaal komt kwam er geen water doorheen, maar door er een klein beetje druk op te zetten was te zien dat de hele koker poreus is. 

In de praktijk zou het kunnen dat er een klein beetje water in de boot krijgt in omstandigheden waarin er veel water over dek komt, wat zich in de mastkoker verzameld. Via de MMI hebben we de fabrikant, Hacker, op de hoogte gesteld. Het vermoeden is dat dit komt door onjuiste parameters in het 3d printproces. Ze hebben parameters aangepast en de verwachting is dat dit probleem in toekomst niet meer zal voorkomen. 

Om kans op lekkage via de mastkoker te voorkomen, hebben we ook naar oplossing gezocht voor alle huidige MMN's. Wat goed lijkt te werken is de binnenkant van de mastkoker te voorzien van een verflaagje. Wat ik heb gedaan is met een spuitbus primer in de mastkoker gespoten: In de MM KIT kit zit een klein abs buisje, wat heb ik gebruikt om een tuitje aan de spuitbus te maken (door het gaatje van spuitbus op te boren) zodat je het er rechtstreeks in kan spuiten. 
IMG_20201227_130456277 (2).jpg
Wel even afplakken of netjes werken natuurlijk. Andere methodes werken ook, b.v. met een wattenstaafje verf aan de binnenkant aanbrengen. Als de verf er maar komt en dekt.
Bert-NED2550/255
Posts: 137
Joined: 12 Jun 2017, 21:13
Contact:

Re: Bouw van een NMM

Post by Bert-NED2550/255 »

Het zelfde probleem had ik achterin de kielkast.
Na 7 uren in het bad gelegen te hebben (nMM ) zwete de kielkast door op 1 plek.
Na met een lamp in de kielkast geschenen te hebben, constateerde ik een dunne plek in de kielkastwand. ( print foutje )
Probleem opgelost door wat sec lijm in de kielkast te laten vloeien. ( minimale hoeveelheid )

Bert
NED 255
Post Reply